tisdag, maj 10, 2011

Luddes lilla ben

Helgen som gick var jag ledig på men jag tror aldrig att jag jobbat så mycket förr. Min man stod i hålet varje dag från 7 till sena kvällen och jag fick vara ensam ansvarig för barnen. Melvin är de ju aldrig några problem med, han springer själv till kompisar och underhåller sig på bästa sätt. Är man sen själv med Ludde brukar inte det vara några problem utan han finner sig i det mesta man hittar på. Även om det inte är jobbigt med barnen så är blir det väldigt intensivt när man inte får något andningshål på två hela dagar. Jag har knappt fått några långrundor heller och det saknar jag allra mest.
På lördagsförmiddagen åkte jag och Pia iväg med alla barnen till ett par roliga lekplatser i Bunkeflo. Vi hade god fika med oss (till barnen) och vädret var underbart. Alla barnen lekte fint, Ludde klagade över lite ont i benet men verkade inte lida alls. På kvällen hade jag ingen ork alls utan vi beslutade oss för att pizza skulle bli gott. Barnen fick sitt lördagsgodis och Ludde klagade lite till över det lilla benet. Verkade då inte allvarligt alls. På söndagen vaknade Ludde tidigt och Jörgen kom bärandes på honom ut till mig i soffan där jag spenderat halva natten (barn i bingen) och sa att han inte kunde gå. Det kunde han verkligen inte. Jag tog en långis med Tim och när jag kom hem var inget förändrat. Vi fick åka in till akuten i Trelleborg men där öppnade inte röntgen förrän senare denna söndag. Vi fick rådet att besöka en helgöppen vårdcentral vilket vi gjorde. Där konstaterades att inget verkade fel men att man ville att han skulle röntgas för att se så det inte var något konstigt. Hem ett par timmar för att senare återvända igen. Doktorn som vi träffade på eftermiddagen tyckte inte alls man skulle skicka in honom på röntgen i det läget för man fick ta rejält i foten på honom och genom detta kunde benbrott uteslutas. Han trodde mer på en rejäl smäll med lite blödning som tryckte på. Vi skulle avvakta en dag till. När vi mycket senare på kvällen åkte för att hämta Melvin hos en kompis så glömde Ludde sin smärta där och började gå igen! Han hade nog trott att det skulle göra ont att stödja på benet hur länge som helst men efter en dag var det bra igen..Skönt...
I morgon är vi lediga, vi har just planerat dagen och som det ser ut nu blir det stranden med filt spadar och hinkar. Mycket fika är det också beställt!

Inga kommentarer: