tisdag, maj 17, 2011

Skulle tagit pizza i dag.

I bland ska man inte laga mat. I dag verkade det vara en sådan dag. Jag skulle ha torskfileér panerade med sesamfrön, blomkålsmos och ärtor. Inte alls avancerat alltså. Det började med att blomkålshuvudet räckte till 2½ msk mos. Sesamfröna gick ut i datum 2008 och räckte till att täcka en fjärdedels filé, dessa i sin tur blev totally mosade i pannan och ärtorna kokte över inte mindre än 2 ggr! Som tur var lyckades jag bättre med barnens middag och de åt riktigt rejält.
Ludde sitter i detta nu och skriver en inköpslista över allt godis som skall inköpas på lördag. Han har blivit besatt av att få bekräftelse på att vi ska handla godis på lördagar. Han frågar säker 4-5 gånger om dagen om vi ska handla godis på lördag. Jag vet inte varför, han får alltid godis på lördagar.....
I dag har vi varit lediga, jag har varit hos sjukgymnasten, efteråt handlade vi och sen blev det inte mycket mer för det har verkligen öst ner hela eftermiddagen. Till sist blev det uppehåll och då gick vi ut med Tim. Melvin avvek till en vän och det bara jag och Ludde kvar hemma...Han lekte själv en bra stund och jag skalade potatis till deras middag. Så var det med denna dagen. Nu funderar jag på om Tim orkar en långrunda i kväll eller hur jag ska göra med den saken. Han verkar väldigt loj och avslagen. Han leker lite grand på rundorna men annars går han ochser superledsen ut med hängande huvud bredvid en. Det är inte alls hans stil. Han brukar hålla en 50 meter framför i alla fall...Fattas bara att han är slut nu, vid sex års ålder...Ska ringa veterinären i morgon.

Inga kommentarer: