måndag, juni 27, 2011

Min helg

Ledig med barnen! Vilken härlig morgon det är! Det är bara en grej som kastar sin mörka skugga över denna dagen: en fåtölj full med strytvätt :( Jag får kanske göra hälften i dag och hälften en annan dag. Allt var mycket bättre förr när jag inte strök vår tvätt, jag vet inte varför jag börjat med detta skit. Sluta kan jag inte i alla fall.
Midsommarafton spenderades till största del på tåget. Jag slutade klockan 17 och körde hem och byte snabbt om till min fina nya klänning, kastade mig på cykeln och for i väg till familjen Tévin. Där hade de precis börjat med maten så jag kom i lagom tid dit, hade inte alls räknat med att äta midsommarmat med dem utan trodde nog att jag skulle komma i lagom tid till "gubbarna". Det blev både Jansson, köttbullar och prinsar och allt annat. På kvällen blev det både godis och chips och jag kunde så klart inte låta bli, sen dess har det bara blivit skräpmat och mer chips. Det är ju ett gissel när man ska ta lite och så blir det klart hur mycket som helst. Men som tur kommer det en måndag och i dag återgår allt till det normala. Äter just nu min kesoyoghurt med blåbär. Barnen har önskat en tur till bibblan i dag och det kan man ju inte säga nej till. Sen hoppas jag på en liten timme i solstolen..vi får väl se...

Inga kommentarer: