söndag, september 04, 2011

Möra grytan

I dag känner jag mig rätt så nöjd faktiskt. Min man damsugade medan jag var ute med hunden i morse och när jag kom hem våttorkade jag dem. Så nu är här rent hemma. Till lunch lagade jag både det som skulle ätas då och sen satte jag på en gulaschgryta. Den har kokat i snart 4 timmar så den lär ju vara klar när det är dags. Nu i eftermiddags stack jag i väg till Höllviken och köpte mig en mysig velourtunika, av dessa får jag inte nog! Nu är jag hemma igen och undrar vad jag ska göra med en hel påse härliga höstäpplen. Jag menar smulpaj i all ära men här handlar det om säkert äpplen till 20 sådana. Mos ska jag göra på en del, det är så gott på gröten. Jag får väl googla lite. Skulle bara haft en sådan där bra äppelskalare som snurrar...
Jag har börjat wordfeuda lite, jag är inte så bra ännu men det kommer, men vilka slöa motståndare jag fått....Jag vill få undan ett spel innan jag pausar för länge, här är en som inte svarat på 16 timmar, det tycker jag är lite slött faktiskt!
Min gubbe har varit duktig hela helgen och bara spikat och spikat, nu står i alla fall poolhuset nästan helt klart och jag har snällt tagit hand om och servat våra barn...

Inga kommentarer: