fredag, september 16, 2011

Nightmares igen.

Ska snart gå in och väcka Melvin, han har somnat om i pappas säng. Han hade mardrömmar i natt igen och jag har legat vaken sen dess, strax innan fyra väckte han mig med sina små tårar. Jag har ingen aning om han somnade om för jag bäddade ner honom i egen säng, jag känner att han inte får plats hos oss längre, även vid mardrömmar. Då blir det soffan för mig vilket inte är helt bekvämt.
Idag jobbar jag till 20 i kväll. Det känns inte alls som en rolig tur när man ska vara ledig i helgen. Normalt sett brukar vi sluta väldigt tidigt inför fri helg men någon ska ju ha skitturerna...Dessutom har jag inte jobbat en helg på hur länge som helst så jag känner att jag måste ta igen det på något sätt. I går slutade jag 6,30 och gick långrunda med Pia och hundarna från 7,40 till 8,40. Rätt skönt att den är avklarad så tidigt. I dag tar vi samma runda samma tid eftersom jag sedan ska i väg och jobba. Jag måste bara komma på vad jag ska stoppa i mina matlådor.
Oh, jag köpte mig en ny jacka igår. Det är jag riktigt nöjd med. Ingen sån där snyggejacka, det är ju inte jag riktigt. Utan en vädertålig från Didriksson. Vit. Skön. Jag har inte haft en jacka på flera år som passar för den här årstiden. Jag brukar mest pälsa på mig fleecar och dunväst men nu är det slut med det. Vattentätt ska den också vara. Kan ju passa bra i höst. Jag är så nöjd!
Nu ska jag gå in och klappa på min Melvin.

Inga kommentarer: