söndag, oktober 02, 2011

Min födelsedag ♥

Just i detta nu kryper solen fram. Hon har det svårt i ärtsoppediset men med lite tur så blir det en fin dag i eftermiddag.
Det har varit en lite jobbig vecka med förseningar på jobb men med alla snälla resenärer så blir allt mycket lättare att hantera...jag fick mig en blåsning i Alvesta häromdagen och i onsdags blev det nästa lite lynchstämning runt mig men jag andades lugnt och besvarade alla frågor i den mån jag kunde. När resenärerna sen inte var nöjda med svaren fick jag faktiskt lov att smita undan en stund, och det var väl bäst så annars blir jag så otrevlig..
Avslutet på veckan blev mycket mycket trevligare! Jag fyllde år i fredags och som av en händelse blev vi bortbjudna på ett annat kalas. Lilla kusin Madicken fyllde år tidigare i veckan men valde att kalasa på fredagen i stället. Vilket passade oss utmärkt som inte hade planerat in något själva. Detta på grund av att alla som brukar komma när jag fyller inte kunde, så vi har skjutit upp det så länge. Men att för en gångs skull få mat lagad och serverad på sin fördelsedag var nog bästa presenten! Och supergod morotskaka till dessert!
Av min man fick jag lyxigaste morgonrocken ever!! Och när vi kom hem fick jag av barnen en vansinigt tjusig klänning som Melvin själv valt ut lokalt här i Vellinge. Unica säljer de finaste lyxigaste kläder...Jag blev så nöjd med presenterna!
I går hade vi en soft dag hemma, ett par dopp i poolen för de andra, jag var ute ett par ärenden, sen var det simskola för barnen. Till sist lagade jag helstekt kotlettrad med klassiska tillbehör. Supergott blev det. Det blir nog en repris av det idag. Nu ska jag kasta in lite tvätt i maskinen!

Inga kommentarer: