torsdag, oktober 06, 2011

Snörvel 1 denna höst!

Höstens första förkylning har smygit sig på. Än så länge är det inte så farligt men jag känner mig rätt så slö. Jag har faktiskt sovit ett par timmar i soffan nu på förmiddagen men det kändes väldigt vettigt eftersom jag ska jobba i kväll. Jag skulle strukit typ fem ton kläder men än så länge verkar plaggen inte ha rymt någonstans för de ligger kvar i fåtöljen...
I stället för att att Jörgen skall hämta barnen på dagis/skola halvfem i dag ska jag hämta dem om en stund och umgås lite innan jag jobbar. Pia har lovat att passa dem de trekvarten som vi inte är hemma, så det känns ju lite lättare. Jag gillar inte alls deras långa dagar, de blir trötta och jag hionner knappt se dem. I går åkte vi till Toys och köpte presenter till kusin Morris som ska ha skridskokalas i helgen. Så klart förväntar sig mina barn också leksaker när vi åker dit; Ludde valde ett Musse Pigg spel som verkar likna Fia lite och Melvin en hemsk Halloweendräkt som han redan har skrämt alla med. Han älskar att klä ut sig så det blev ju en bra grej åt honom..
Nä, det verkar vara uppehåll så jag tar väl ut Tim en sväng så blir det gjort!!

1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Det är många nu som har snuva, feber och halsont. Det går nog en våg av sjukdom tror jag.

Själv har jag precis tillfrisknat från feber och lite snuva.