söndag, januari 08, 2012

Bränt lite kalorier på förmiddagen....

Jag startade min morgon med en rejäl promenad med Timpa efter min obligatoriska morgonkopp med Java. Nu har jag åtta LCHF bullar i ugnen, få se om det kan vara något, det blir inte mycket bröd nuförtiden..
I går åt vi något fantastiskt gott; Jag hade varit hemma barnen hela dagen själv och hade ingen inspiration till att hitta på något gott att laga, något som jag nog inte ens hade haft ingredienser till. Så jag åkte till ICA och köpte en färdiggrillad kyckling en packet coleslaw och hemma snodde jag ihop en broccoligratäng. Det var hur gott som helst. Och broccoligratäng har jag aldrig gjort innan, det känns som om jag uppfunnit hjulet! Den kommer jag köra många många gånger från och med nu. Så lätt men så otroligt god. Broccoli, ost, ägg och grädde, krydda lite och klart!
Nu börjar det lukta gott i köket så snart blir det bullfika!

Inga kommentarer: