lördag, januari 07, 2012

TacoNight!

 Globen Mona Vägg
Den här lampan har jag tittat på i flera månader, den är lovely och skulle passa sååå bra på min nymålade vägg nere i källaren. Den kostar just nu 532 kronor och jag tycker det är hutlöst. Ni känner väl Mrs Snåle? Från början ville jag ha fyra stycken men det är egentligen bara på en vägg de skulle göra sig så förbannat snygg: Den väggen vi målat i vit högblank färg, det är också den väggen blicken hamnar på när man väl kommer att sitta och softa där nere. På väggen bakom mig är det en tegelvägg och där skulle man lätt kunna sätta något annat...jag vill bara inte att det ska se konstigt ut med två olika sorters vägglampor i samma rum. Fast om förra ägaren kunde så kan väl vi..Tyck till!
I går hade vi Petras familj på middag. Vi hade det väldigt soft och stillsamt, jag fuskade med en fördrink, en av mina favoriter: Margharita. Jag fuskade också med en tacobåt till min kyckling/grönsaksfräs. Fan vad gott det är! En stor klick guacemole på det, det blir ljuvligt. Annars har jag inte fuskat i veckan och det har visat sig en aaaaaning på vågen (det handlar om gram, möjligvis ett kilo). Eftersom jag drack vatten till maten så var jag snäll och skjutsade dem hem vid halvtolv. Björn och Jörgen hade gått loss på barskåpet och Petra kör ju inte......
I dag lägger Jörgen golv hos en vän så det är bara jag och barnen hemma. Jag tänker vila upp mig inför kommande Hellweek på jobb.......

Inga kommentarer: