måndag, februari 20, 2012

Måndag igen

Aldrig har det känt så bra med en måndag, jag har varit sjukt mycket ledig den senaste tiden och behöver nog jobba lite för att piggna till, tycker bara att jag blir slöare av så mycket ledighet. Denna vecka jobbar jag inte mer än må-ti. Sen ska jag vara hemma med lille Ludde medan de andra åker lite skidor. Jag tänkte att han kunde få gå på dagis en sväng på onsdagen också så ledigheten inte blir så lång för hans del. Kan bli lite tråkigt när de är så små, de behöver ju sina polare.
I lördags hann vi starta ett litet projekt i källaren och städade undan hur mycket som helst innan maken och ungarna skulle på simskola. Det blev mycket grejer som skulle till tippen, en hel del in på Blocket och en liten del att behålla. När vi höll på som bäst så blev det tyvärr dags för familjen att plocka ihop simprylarna och strax ge sig i väg. Det blev lite antiklimax eftersom vi kommit igång så bra med städning och sortering. Men men, någonting är bättre än ingenting. Vi åkte ner till Farfar pi Blentarp och hämtade släpet och fick middagsmat. Han behöll Tim eftersom han annars skulle få lång dag i dag. Jag ska snart i väg till jobb. Totalsanering av hela familjen när vi kom hem, att han röker är väl en grej men när han satte sig i soffan och tände en bredvid mina barn höll jag på att smälla av. Och ingenting sa Jörgen heller. Men Inger gjorde; men han låtsas att han inte hör, viket han heller inte alltid gör....Han kan väl gå ut de få gånger vi är där...?
Tränat har jag gjort idag, kanske hinner med ett pass i morgon också men det är tveksamt, annars blir det på onsdag efter att jag lämnat Ludde. Tror jag ska ta med honom till Påskbyn på Vellingeblomman på onsdag eftermiddag. Han älskar Vellingeblomman och jag tycker det är mysigt att titta och shoppa lite grand....

Inga kommentarer: