tisdag, december 18, 2012

en helg..

121217
I dag hade jag en fridag som jag tänkt utnyttja till att köpa klart alla klappar. Ja, alla och alla jag har inte så mycket kvar. Det är mest min syrras klappar som ligger efter. Jag åkte till trelleborg för att slippa all trängsel inne i malmö. Det började bra och jag fick handlat det sista till barnen. Därefter fick jag ett sms av en vän som sett min incheckning på fb och ville ta en fika. Så vi träffades och tog en rätt så snabb fika på ett mysigt ställe. Sen tog vi en repa inne på Åhléns och det var där jag hade trott mig skulle finna något till syrran. Men vilket pytteåhléns det var. Har varit där innan men aldrig tänkt på att det är så litet. Det slutade så klart med att jag fick avbryta för att åka hem och ta hand om min hund. Ny chans  att handla blir på fredag.
121218
I helgen skulle jag jobbat men fick vabba fredag och blev ledig lördag eftersom våra turer ofta hör samman under två dagar. Melvins vecka började med feber. Efter den verkade han må bra igen men han ska ju vara feberfri ett dygn så han fick bli hemma en dag till trots att han mådde bra. När vi stoppade honom i ett bad senare den dagen hittade vi prickar på honom. Massor massor av illröda prickar över hela kroppen. Även i munnen och på tungan hade han hur mycket som helst, det förklarar varför han hade så svårt att äta sin mat den dagen. Vi fick tid på VC på torsdag eftermiddagen och trots att vi googlat fram scharlakansfeber och VC sagt likadant i telefon så blev provsvaren virus. Så under fredagen var han nästan prickfri.
På kvällen hade vi härligt fredagsmys med middag som Melvin föreslagit på ICA; bakpotatis med kalkonfilé. Vi såg på Madagascar 3 tillsammans med Hugo som skulle sova över. Pappa var på party med jobbet. När barnen gått och lagt sig orkade jag till och med se ännu en film. Faktiskt var den helt ok: http://www.imdb.com/title/tt1742650/
På lördagen fick jag en fridag eftersom Karin inte kunder hitta något jobb åt mig, jag kunde så klart få jourat men vi var faktiskt utbjudna på julbord så det stack vi iväg på. Min syrra passade barnen och vi hade lovat att komma hem så tidigt vi kunde så när mat och show var avslutat valde vi att åka hem. När vi parkerat bilen på uppfarten tittar jag in genom fönstret och ser att Cartoon network är på TVn. Amen va fan, hur trög är hon?! Jag har ju förklarat flera gånger hur fjärren funkar…Fast när vi kommer in finns det ingen där. Det tar ett par sekunder så har vi tre skällande hundar i hallen. Alla har somnat i vår säng, hundar, ungar och en trött utarbetad moster….Jag tyckte hon utnyttjade barnvaktstiden väldigt väl..
Söndagen hade jag ett lätt jobbepass över sundet ett par gånger. När jag kom hem så hade Ludde och pappa köpt och klätt en julgran. För första gången sedan jag flyttade hemifrån har vi en vanlig rödgran. Kungsgranarna hade varit väldigt små i år, denna är hur fin som helst…Jag fick en gullig bild av Jörgen när Ludde botaniserade bland julgranspyntet och tog stora viktiga beslut.
Var är snön?! Kom tillbaka!!!!

Inga kommentarer: