fredag, december 14, 2012

prick prick prick

I dag var det min tur att vara hemma och vabba med Melvin. Det började med feber i början av veckan och detta har utvecklats till massor av röda prickar över hela kroppen och i munnen. Första trodde både vi och vårdcentralen att det var scharlakansfeber men det visade sig efter diverse provtagningar vara ett virus. Inget att göra, det går över av sig självt. Idag mår han mycket bättre i alla fall.
I går hade jag vändtur på Stockholm, gud vad jobbiga de är. Ont i rygg och fötter får man..
När jag var på väg upp undrade jag hur mycket jag hade att göra på vägen hem så jag kollade jag i min lilla dator. Då såg jag Åsas namn, sen såg jag Birgits namn. Då förstod jag att de varit och hälsat på Anna i Stockholm och jag skulle få servera dem på vägen hem. Det är inte alls ofta man träffar någon man känner på tågen men det händer då och då…
I veckan har vi kokt knäck och bakat julbröd, det blir väl något smått till men man orkar i regel inte så mycket gott efter julmaten så jag känner inte att jag behöver förbereda något dignande gottebord precis..
I år har vi beslutat oss för att julafton blir knyte. Jag tycker att det är helt vansinnigt med all denna julstress och allt som ska fixas; julklappar, matlagning, dukning och huset i tipptopp skick! Det känns skönt att halva buffén i år kommer av sig självt. Då kan man lägga krut på annat som man kanske inte annars skulle gjort..
I dag skulle jag vilja köpa gran men jag är inte helst säker på att jag får hem den själv och den går nog inte in i min lilla kombi i år..Jörgen ska på julbord i dag så det blir bara jag och killarna ikväll..
Dagens julpyssel blir nog saffransbiscotti tror jag….mums..

Inga kommentarer: