söndag, januari 20, 2013

En perfekt söndag..

Det var inte alls kallt på morgonpromenaden och jag önskade att jag hade haft mer tid på mig så jag kunde tagit en riktigt lång runda med Tim. Nu fick jag gå hem efter 4km för Ludde skulle på kalas och presenten var inte inslagen och partykläder skulle väljas ut. När jag kom hem hade min duktiga man redan packat in presenten. Telefonen ringde, Melvins kompis Hampus undrade om Jörgen och Melvin ville följa med till kroksbäcksbackarna och åka pulka. Klart de ville. Detta hade vi redan på vår lista i dag, vi skulle bara vänta ut Luddes kalas. Nu ändrade vi planerna hastigt och medan familjerna packade in sig själva, mackor, varm choklad och fika i en bil körde jag en ledsen Ludde till kalaset. Ledsen för att han såg sin pulkadag med familjen gå upp i rök. När jag kom hem vred jag mina händer i fullkomlig belåtenhet: tre härliga timmar för mig själv. Jag tänkte börja med ett bad så klart! Fast först fastnade jag med datorn en stund, en ganska lång stund. Sen tog jag ett bad och lyssnade på min bok. Sen kom jag på att Ludde behöver en ny vinterjacka så om jag bara kunde hoppa upp med en gång kunde jag hinna till Höllvikens Toppengalleria och kolla om de hade någon. Men det hade de inte. Så då hämtade jag Ludde och körde till Mobilia, det gick förvånansvärt smidigt att både ta sig dit och hitta en jacka. Vi hittade en fin på Team Sportia och vi fick den till ett sådant bra pris att jag inte kunde låta bli att köpa termobyxor till. Fan vad bra! Sen åkte vi hem och snälla pappan tog med sig sin lille pojke och åkte pulka lokalt i Vellinge för att han missat den tidigare utflykten. En timme var de borta och undertiden satte jag min ljudbok i dockan, förberedde den goda maten samtidigt som jag pillade med lite av varje här hemma. Hann till och med få ihop två matlådor till veckans jobb…
Nu har jag precis vårdat Tims salt frätta tassar och ska faktiskt gå och knyta mig..
                                                                                                                                 GodNatt 





Inga kommentarer: