lördag, januari 19, 2013

vill vara hemma mer..

I går fick jag vara hemma med Ludde för hans hosta var inget att leka med. I övrigt mår han bra förutom den där jäkla förkylningen som hållit honom hemma hela veckan. På måndag hoppas jag han är frisk nog att gå tillbaka.
I veckan hade jag en fruktansvärt dålig tur till Stockholm som innebar att jag var framme redan 1145. Det låter ju trevligt kan man ju tycka, men vad vill jag göra i Stockholm en hel dag?! Jag vill ju vara hemma och gå långrunda med Tim och vika undan tvätten. Dagen gick fort och jag lyssnade på ljudbok i flera timmar, tittade lite på Dexter och lade inte ut för mycket pengar på min promenad. Det var inte så farligt den gången men tanken på att jag har den 3 gånger till inom snar framtid gör mig lite ledsen..Nästa gång hoppas jag snön är borta så jag kan ta gympisar med mig och bege mig på en ordentlig PW.
I går mailade jag försäkringskassan om exakt antal dagar jag har kvar på barnen att ta ut eftersom det inte står utskrivet när man har så stora barn som jag. Jag är fortfarande i chock efter svaret jag fick. På Melvin har jag hur mycket som helst, det hade jag ingen som helst aning om…Nästan 60 av de bättre betalda och 40 av de dåliga..Nu undrar jag vad jag ska göra med alla? Ska jag låta dem brinna inne eller ska jag passa på att bli bullmamma ett tag framöver…Det är verkligen härligt att kunna lämna Melvin på morgonen och hämta direkt efter skolan klockan ett. Jag har kunnat göra det en hel del denna veckan. De går ut när han slutar första klass så jag måste ta ett beslut snabbt. Måste ringa Petra och höra. Hon är min rådgivare i alla FK ärenden..
I dag vill barnen åka till en stor pulka backe och åka loss. Det kan jag med tänka mig. Jörgen säger att det är kallt i vinden. Ludde säger också att han skulle kunna tänka sig att bowla. Det blev jag också lite sugen på att göra...

Inga kommentarer: