måndag, februari 18, 2013

Jag och pälsbollarna blir ensamma..

Det känns så konstigt. Sitter i soffan och har en ledig måndag med mina barn. Ja, jag ska jobba så småningom men jag har tvingat hem min man tidigare så att de kan ha lite sportlov. Det känns extra viktigt med ledighet nu när Melvin går i skolan. Jag börjar jobba klockan tre i dag och slutar i morgon klockan 21. När jag sen kommer hem är huset tomt. Bara djuren kvar. Barnen, pappan, en annan pappa och hans barn åker till Isaberg för skidåkning. Jag åker inte skidor och skall inte följa med. Eftersom det är Luddes första runda skall jag stå standby här hemma och köra upp och hämta honom när det känns färdigåkt för hans del. Men går det riktigt riktigt bra så ringer inte Jörgen fast det tycker jag han ska göra så han får åka lite själv också. På söndag kommer de hem i alla fall.
På onsdag skall jag och min lillayster gå på restaurang och äta. Vi behöver verkligen det. Bara sitta och softa i lugn och ro och prata utan att någon avbryter. Jag ser fram emot att få skitgod mat och vin i mig.
På torsdagen är jag ledig, precis som på fred, lörd, sönd och mån ti också tror jag…Det är ju läge att starta något projekt här verkar det som…ja jag får fundera ut vad det kan vara…Känns som om sortering med tillhörande tippning borde stå långt upp på listan. Och att få färdigt i gillestugan. Det är bara den roliga biten kvar där nere; inredningen!

Inga kommentarer: