måndag, januari 27, 2014

Kaffe, nyhetsmorgon och kaffe..

Det är måndag och jag är ledig med lillebror. I veckan sen skall jag testa på att jobba på kontorstider. Inte för något framtida nytt jobb eller så utan mest för att det blivit så denna vecka. Fast jag ska arbeta på office också. Jag har blivit tillfrågad om jag kan tänka mig att berätta för de nyanställda om mitt jobb. Skönt att slippa åkningen en vecka. Nu ska jag bara få ihop lite stödord på ett papper så jag kan få ihop lite trovärdiga meningar...
I helgen har det inte blivit mycket gjort. Jag får inte ens ihop en daglig jättebra runda med Tim. Det är för kallt och alldeles för blåsigt. Igår jobbade jag  12timmar så då kunde jag inte pressa in någon runda. 
Jag fick ryggbiff och hemmagjord bea i min matlåda igår. Så gott! Jag gick inte ens av tåget på min rast. Rätt skönt att pausa på ett helt tomt tåg i sin ensamhet. Fast helt ensam var jag ju inte. Två lokförare som körde och trixade in tåget på rätt spår ute på Norra ban. De pratade med varandra genom högtalarsystemet så jag hörde dem hela tiden. Inget jobbigt, mest roliga tågnördsgrejer.. Ett städteam som rusade igenom och till sist catering som levererar maten åt oss. 
Idag är det fastedag som tur är, igår blev den långa trista turen helt galened både det ena och andra som slank ner.....

Inga kommentarer: