måndag, februari 03, 2014

Så här blir det..

GodMorgon Måndag och hjärtligt välkommen MåndagsFasta. Den gångna veckan blev inte så himla bra med fastan. Lite halvhjärtat sådär. MEN jag tar tag i det direkt igen så jag inte hamnar utanför fastan helt och hållet. Så idag kör vi alltså. Jag började med att lämna ungarna i god tid på dagis/skola. Gick ut i trädgården med en het kopp kaffe och plåtade lite frost.

Godmorgon Herr Boll

Lyser upp och hjälper till i Vintermörkret

Någon annan har tagit sin morgonpromenad.

Snart blir Du färggrann igen.

Sjuttiotalsfönster att älska..

Fröer på ställning.

Fryser Ni?

Snurriga.



Från studsmattan.



I lördags åkte vi iväg till Kockums Fritid och åkte skridskor. Jag kände mig som Bambi på hal is och jag antar att Ludde kände likadant. Vi slipade våra skridskor när vi åkte därifrån så till nästa gång har vi i alla fall alla förutsättningar att bli riktigt vassa. Jörgen åker skitbra och Melvin att på god väg. Tänk, jag som var så duktig i unga år...nu är allt borta...
I går söndag fick Jörgen gå på fotbollsträningen själv. Ludde som varit sjuk halva förra veckan har kvar sin räliga hosta och fick vara hemma med mig. Under tiden duschade vi Tim som nu luktar gott igen. Sen duschade jag så nu luktar jag gott igen.. Sen ringde Ludde sin kompis Eliott och jag åkte iväg och handlade lite grejer. Bland annat ett nytt pennskrin till Melvin som han blev jätteglad över. Han fick också nya inneskor att ha i skolsalen och matsalen. Medan jag var borta brassade Jörgen våfflor i nya fina dubbelvåffeljärnet till lillkillarna. Jag fick aldrig smakat på dem men jag hoppas att järnet gjorde jobbet ordentligt. Får testa nästa helg helt enkelt. Sen packade vi upp en möbel som vi haft i en herrans massa år. Vi köpte den billigt av en vän och trodde att vi skulle ha den i vårt än så länge inte renoverade badrum. Sen dess har vi ändrat smak och nu trodde vi att vi packade upp den för att försöka kränga den men den behövs här hemma och vi blev glada över att se att den faktiskt är vitoljad. Så ek tonen (som är helt ute hos oss nu) är inte så stark och vi tror att den kan göra sig i källaren. Sen är det ju faktiskt bara ett källarutrymme, det behöver inte vara en inredningsfantastisk känsla där nere..

Kanske lite hårgrejer och smink här?

Duschen till höger. En spegel m belysning kanske hade blivit fint?

Inga dörrar på skåpen just nu. Kommer senare.

Utrymmet är tänk som förvaring.

Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det vi först tänkt göra som ett slags kontor, som vi nu tänkt om och bara gjort som förvaringsutrymme/makeuphörna eventuellt kanske måste få ett litet skrivbord. Pärmar och annat som hör kontor till kommer att få plats i garderoberna, fler hyllplan tillkommer. Men skrivaren!? Den använder jag ju hela tiden. Fast jag kan inte se mig sitta ner vid ett skrivbord, vi sitter ju i köket med datorn. Skrivaren behöver bara finnas lättillgänglig någonstans..
Det lilla skåpet finns det ingen behov av och ska bäras undan vid tillfälle..
Till middag igår hade vi buffe. Någon åt kyckling och baconpasta, någon annan tog några köttbullar och pasta, vi hade också kycklinggrillkorv. Allt gick åt och vi har nu massor av utrymme i kylen..Skönt med rensning. Nu ska jag dricka ett par deciliter vatten, har bara blivit tre koppar kaffe än så länge..

Inga kommentarer: