fredag, juli 13, 2012

Veckans happenings..

Det har inte varit hemskt mycket aktivitet i det här huset denna veckan. Barnen har lekt med kompisar, maken har underhållsmålat lite och jag….eh…har inte gjort ett jota. Önskar att semestern egentligen gick ut på att inte städa, tvätta laga mat och annat hushållsarbete. För livet går ut på så mycket sådant och allt det finns ju kvar även på semestern. Nu har jag ju en man som hjälper till så mycket och skiter i om jag tar mig ett par vilodagar från just det så jag har ju tur. Nästa vecka ska vi iväg med husvagnen och då försvinner en hel del och en annan del minimeras… Skönt.
Melvin fick för andra gången i sitt liv testa på att köra motorcross i onsdags. Han tycker att det är jätteroligt och han är hur försiktig som helst. Detta är inget han ska börja med permanent utan är en liten sommaraktivitet han ska få utöva. I onsdags fick vi också med oss kusin Morris som naturligtvis också blev helsåld.


Tim och jag går/småspringer en ordentlig runda varje morgon och jag hoppas att jag detta år hittar en bättre slinga på Björkäng att använda mig av. Förra året blev det landsväg där bilarna brände förbi i 180  så det kändes inte så motiverande. I år ska man även kunna deltaga i Zumba någon gång per vecka så det ser jag fram emot….

Inga kommentarer: