fredag, november 07, 2014

Fredag i Vellinge!

Så kom vi då äntligen hem efter vår härliga semester. Vi landade på Kastrup vid lunch och tog tåget till Hyllie där Johnny stod och väntade på oss med bil. Vi lastade in allt och körde hem till våra fina labradorer. Herregud vad glada de blev när de såg oss! Och vi med! Lycka! Johnny var så söt och bjöd in oss på middag så vi skulle slippa både handla och laga. Vi packade upp alla våra väskor och la på alla lediga ytor i vardagsrum och kök. Mest för att vi ville leta upp presenterna som vi köpt till familjen som så snällt passat våra hundar medan vi var i väg. Vi fick i ordning på lite grand men det mesta fick ligga när vi sedan gick på vår middag. Det blev tacos och jag tror inte vi orkade vara iväg mer än två timmar. Vi gick hem igen och gjorde oss i ordning direkt. Helt plötsligt var inte barnen trötta längre men jag kan berätta att det var jag och Jörgen. Han somnade i nån jätte obekväm ställning i soffan och jag var riktigt nära att också göra det. Barnen tittade storögt på tv men strax innan åtta sa jag ändå till dem att nu var det bingen som gällde, för oss alla..jetlagen drabbade ingen i natt så vi får se hur det går nu under helgen, vi har sovit som små bebisar allihop. Idag har vi jobbat respektive gått i skola. Jörgen körde hem lite tidigare så han kunde hämta lilla Ludde så han slapp superlång dag nu så här i början..
Jag har varit i Göteborg en liten sväng idag så det var jätteskönt med en mjukstart, nu är jag ledig två dagar till så jag kan vila upp mig lite efter semestern....

Inga kommentarer: