torsdag, augusti 18, 2005

Vilket äventyr!

Ja mest för Tim alltså. Idag åt Melle lunch lite tidigare och vi hoppade över den vanliga rundan med vovven. Istället stack vi ner till Ribban och träffade svägerskan. Tim hade "the time of his life". När vi kom ner så dök han med huvudet före rakt ner i vattnet sen hade han turen att träffa en söt Rottweiler flicka. Hon var inte mer än sju månader (Tim är 5) så de fann verkligen varandra. Sen behövde svägerskan gå och handla på Malmborgs så då tog hon en sovande Melle med sig medans jag badade färdigt Tim och så gick det till när jag lämnade över min son till någon annan än hans pappa för allra första gången. Det gick hur bra som helst så nu vet vi vem som är given barnvakt. Tjohoo!! Hur som helst, när vi lekt färdigt med Rottisen och Goldisen och Schnazuern och en pytteliten tax så körde vi hem till kusinerna där Melvin väntade glad i hågen. Vi fikade lite och sen gick vi iväg för att hämta KUSINERNA på dagis. Först kom Lillebror M, lite sådär förbannad för de STORA cyklarna var upptagna, men när han fick se Tim blev han glad igen. Sen kom Storasyster M och visade alla dagisbarnen den söta lilla valpen. De konstaterades att valpen var en pojke..sen gick vi hem och vovven badade en extra gång i en fontän.
Nu skall Melle somna in själv igen men han ligger och är helpigg i sin säng. Verkar gå bra ju...
Imorgon har jag lovat dem, efter en titt på väderkartan att när vi varit på mitt jobb så sticker vi ut en sväng på Ribban igen. Vovve har så roligt ju och Bebis sover så bra i havsluften. Nu skall jag duscha. Nämenherregud nu kommer min make in och säger att barnet sover. Han har bara jollrat lite och sen somnat in tyst och fint...jag är stolt! Men allra mest glad förstås!!

Inga kommentarer: