lördag, april 15, 2006

Lovely Day!

Min man är på tippen i Höllviken. Vi hade massor av tomkartonger från matsalsbordet och två säckar med trädgårdsavfall. Det lutar mot att vi tar en tunna till trädgårdsavfallet ändå. Petra övertalade oss. Vi ska få en tunna av dem att samla regnvatten i. Toppenbra! Melvin och jag är hemma. Funderar på hur jag ska kunna få vara i trädgården en stund idag. han tycker inte detär så himla roligt att sitta i vagnen och glo. Inte alltför länge i alla fall. Ska kolla om min kära make inte vill sätta upp hans fina gunga idag. Innan de kommer och hugger ner träden som vi ska sätta den i. Vi har en massa tallar som vi ska göra oss av med så fort det bara går. De skräpar ner något kopiöst. Och massor av fåglar drar de till sig, stora äckliga som sitter och bajsar ner på gräsmattan. Så att grannen satt upp en likadan gunga till sina barnbarn. Jag kanske kan sälja vår helt enkelt!?
Hoppas att vi hinner olja in utemöblerna också. Snart dags att ta fram dem. Idag kunde man tagit en kopp kaffe utomhus. Måste måste hitta på ett sätt för Melvin att vara utomhus. På altanen är det inga problem för där är marmor så då kan han åka omkring i sin gåstol. Men jag vill ju vara ute i trädgården....

Inga kommentarer: