söndag, april 16, 2006

Mycket frisk luft..

Väldigt mycket trädgårdsarbete har det blivit under helgen. Trädgården ser redan mycket trevligare ut. Man blir nällad att bara fortsätta och fortsätta när man ser resultatet. Min man har idag fått undan alla tallbar från den "rälia hörnan" med de tre hiskeliga tallarna. Den andra hörnan kan vi inte ta för där ligger en gammal komposthög som ska forslas bort...tillsammans med allt vad tallar heter. Så fort vi kan få tag i någon som kan gör det hyfsat billigt kommer det att ske. Själv har jag inte gjort någon särskild nytta idag. mest varit med min son. Min syrra var här och hälsade på, hon ville låna flyttkartonger. En tio stycken ungefär. Två..fick hon in i bilen. Hon kör ju en såndär Smart. Det blev ju ett skämt. Jag får köra in med fler till henne i morgon. vi tog en bra promenad med hundarna. Melvin somnade en stund och på vägen hem köpte vi Ahlgrensbilarglass på macken. Gott! Fikat har vi gjort för första gången på verandan. Hur mysigt som helst. Jag älskar verkligen att bo här. Imorgon åker vi och handlar lite grejer. Behöver längre vattenslang och andra prylar. Inget mer trädgårdsarbete den här helgen. Jo visst jag köpte massor av fröer när jag var och handlade innan idag. De ska jag så imorgon. Till våra balkonglådor. Kommer bli jättefint.

Inga kommentarer: