tisdag, maj 23, 2006

Tre små

helt underbara, söta, glada steg tog han igår! Så glad han blev! Och jag med. Men sen har han inte velat något mer.
Vi åkte till Petra och fikade, tog Lynn med oss så hon också fick lite kaffe i sig. De kommer bra överrens och det är ju bra eftersom jag umgås mycket med dem båda. På fredag ska jag och Melvin dit igen för då ska det renoveras här hemma. Hallen ska få sig ett ansiktslyft med tapeter och färg. Golvet lägger vi om lite senare.
När vi kom hem vilade vi oss i soffan en stund. När han vaknade så slutade det regna och vi kunde gå ner till torget och köpa lök till köttfärsen. Det blev så fint väder så jag kunde inte förmå mig att gå in. Istället satte jag på ungen galonbyxor och stoppade ner honom i sandlådan medan jag själv rensade undan en del oönskade växter samt ogräs i en utav rabatterna. Hoppas jag kan fortsätta i eftermiddag eller ikväll.
Senare cyklade jag och Tim till Lynn för att gå på lång hastig promenad. Jag hängde inte med riktigt bra, jag är väl lite slapp ännu. Man har ju lite att kånka omkring på. Vi joggade ibland. Känner mig duktig. Kroppen har värkt hela natten men nu känns det bättre. När vi kom hem så hade de besök av en kompis med en ung ståtlig Ridgeback som Tim bara var tvungen att leka med. Väl hemma kunde hunden knappt andas så trött han var. Han orkade inte ens dricka vatten. Melvin hade sovit dåligt så han låg i soffan med pappisen och sov. Skit samma bara ungen sover.
Idag har vi lite tråkigt. Inget bra väder att gå till lekan är det heller. Han gnäller av tristess här hemma. Det är inte det roligaste jag vet. Jag har tusen saker jag velat göra en dag som denna. Källaren är inte så ren t ex. Men jag kör en maskin tvätt i detta nu. Nu gråter han. Örk.

Inga kommentarer: