torsdag, augusti 03, 2006

Det är mycket nu....suck..

1) Jag saknar min pojke enormt mycket, han är hos sin dagmamma själv ett par timmar idag. När man fått äta frukost och ströbäddrat lite i IKEA katalogen i fred så börjar man undrta vsarför man inte blivit störd av sitt charmtroll ännu....?

2) Max har rymt två gånger bara idag. Kommer gåendes på uppfarten som om inget har hänt när jag är i upplösningstillstånd!!

3) Jag är förälskad. Hittade något slagt sminkbord i IKEA katalogen från MALM. Tänkte att det gjort sig bra i vårt sovrum som är rätt så stort och där det inte händer så mycket med ytorna. Men sen kom jag att tänka på hur tråkigt det är att städa och då får jag ytterligare en yta att hålla ren. Dessutom när vi får vårt nya stora mastodontbadrum kan jag ju ha mina prylar där utan att det känns för trångt. Och inte nog med det! Det krävs nog lite Clinique Kannebo eller Dior för att displaya sina prylar så. Hemma hos mig är det glammigaste nog Loreal...

Igår gjorde jag en god kycklingsallad till oss. Melvin fick lasagne. Efteråt skulle vi cykla med hundarna. Jag tog Max i cykelkorgen. Det gick bra i början men när han förstått att Tim fick springa själv började han skrika i högan sky! Folk trodde nog att jag knep honom. Så han fick springa själv och det gick jättebra. Väl hemma igen kunde jag inte hålla mig utan började rensa lite ogräs i rabatterna. Min man blev också sugen och hjälpte till. Melvin klippte gräsmattan som vanligt. Nu är de flesta rabatterna hur tjusiga som helst! Det firade vi med att äta glass och dricka kaffe.

Äntligen kom jag ihåg förlossningsprogrammet på TV4 Fakta! Klockan nio tågade min man in i sovrummet så jag kunde få se det ifred. Med händerna för ögonen och en glipa att glo igenom. I reklamavbrotten gick jag in och lade mig på sängen hos maken och hämtade krafter. Han tyckte jag var knäpp som tittade på sådant som får mig att snyfta och gnälla...Kvinnor är bäst i hela världen! Jag har aldrig fött barn och igår var där en läkare som sa (i stort sett) att om du en gång fött med kejsarsnitt så är det inget som garanterar att de ärren (på insidan) håller ihop vid en normal förlossning. Så då beslöt jag mig för att om Melvin ska få ett syskon någongång så får hon komma ut samma väg som honom. Så det så.

Ser Ni? Jag har alldeles för mycket tid. Jag skulle kunna sitta här och skriva om lite allt möjligt.

Läste Ni det om ........yadiyadi...blablabla

Inga kommentarer: