lördag, september 23, 2006

Ensamma hemma...

Melvin och jag är ensamma i helgen. Känns ju inte så roligt. Jörgen är och jobbar i Blentarp. Betyder att han har hunden med sig och passar på att sova hos sin far så slipper han köra hela biten fram och tillbaka en massa. Vi var och badade i morse. Så småningom dök kusinerna upp och då badade vi en lång stund till. Han tyckte att det var fantastiskt roligt idag så vi kommer nog att gå dit ofta nu. Vi tänkte ta söndagar som lite familjenöje men jag tyckte att det var mysigt att träffa familjen så vi får nog byta till lördagar när de är på simskola där. Får ta med kameran nästa gång, Melvin var skitglad hela tiden. Hoppade från kanten ner till mig i vattnet och med min hjälp fick han åka rutshbana. Kanonas! På torsdag fyller kusinen år, då blir det kalas. Fast det ska bli spännande och få se deras nya valp som kommer nu i veckan. Kidsen vet inget. Knappt coolt med föräldrar som köper en hund utan att berätta något! Själv samlade vi på hittekatter när jag var liten, men de var söta de också.
Melvin sover. Jag ger det två timmar. Vid tio kommer han att vakna och vilja komma och sova hos mig. Sen att jag kanske tittar på tv och inte alls gått och lagt mig, ja det skiter han i!
Igår var jag duktig och grundade lite plank som vi ska ha till vårt staket i trädgården. Det var mycket mer tidskrävande än vad jag trodde. Ska måla fler på måndag när lilleman är hos sin dagmamma. Vi behöver mer färg dock. Till tretton plankor har nästan hela burken gått åt! Grundfärgen är vit. Staketet blir grått och flott när det blir klart. Vi ska ju måla alla trägrejer på huset grått så jag tänkte att det är likabra att börja med det här då.
Vi blev inbjudna på middag hos Lunn och Dan igår. Trots att det är min tur att ha dem här. jag råkade säga att vi skulle komma förbi och gratulera Dan på hans födelsedag senare och då tyckte Lynn att vi lika gärna kunde äta med dem. Så vi fick fläskfilé under svamptäcke som var ljuvligt god!! Efterrätten var inte dum den heller. Tårta och kaffe. Julian var där med sin pappa, Robban. Söt som vanligt. Tidigare på dagen hade de besök av Lynns kompis Jeanette som har en bebis. Den fick jag sitta och gosa med en stund. Det drog en aning i bebistarmen på mig men nä, jag väntar gärna ett par år till faktiskt. Men det var mysigt att få hålla en stund. Det är en speciell känsla att få kela med en hjälplös baby.
Ingenting på TV är det i dag heller. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Löser väl sig.

Inga kommentarer: