tisdag, september 19, 2006

Välkommen till H.B!

Nu är jag tillbaks igen. Och jobbar alltså. Med mig har jag en ansökan om jobb jag tänkte skriva. Jag tänkte att denna skulle bli lite annorlunda mot de andra. Det blir lätt att man använder samma ansökan om och om igen. Idag har jag valt att inte ta med mig de gamla för att skriva av. Vi får se om jag kan skapa något riktigt originellt.
Annars kändes det lite som kaos hemma igår. Jag fick en riktigt äcklig huvudvärk och halvtimmen innan hade jag varit och handla ingredienser för att köra pannbiffar. Det är inte kul att stå och steka pannbiffar med dunder i hjärnan. Men jag hade tur. Mycket dricka och ett par alvedon så släppte det. Jag brände förstås såsen men jag hade pulvergrönpepparsås hemma som jag modifierade om lite så det kunde passa. Jag och något annat än teflon går inte ihop.
Jag bredde lite smörgåsar med mig hit idag. Jag vet att huvudvärken kom för att jag var tom i magen. Melvin har varit vaken sedan sex i morse. Undrar varför han inte vill sova längre. När jag sedan lämnar honom klockan nio så är han ju redo för att sova middag! Men det får han inte förrän efter lunch. Efter lunch sover han sedan i Mariannes och hennes mans säng. Snacka om att vara bortskämd!
Nu har jag varit här i 30 minuter och ingen har ringt! Och trött är jag. Riktigt trött.
Jag fattar inte hur det ska fungera på morgnarna sen när jag ska börja jobba på riktigt. Som det är nu så har jag all tid i världen att göra mig själv och mitt barn klart för att komma iväg. Melvin är lite gnällig på morgnarna och vill bli buren. Men hur lätt är det på en skala att bära honom + stryka våra kläder+dricka kaffe+bädda+ta på oss+packa ihop paketen som ska till posten i eftermiddag...bla bla. Det går ju inte!! Sov unge så kommer jag och hämtar dig när jag är klar!!!

Inga kommentarer: