söndag, oktober 22, 2006

Yadi yadi yadi....

Tänk att få krypa ner i ett varm, ångande, skummande härligt bad nu. Vårt badkar är nog feltillverkat för det går liksom inte att luta sig tillbaka i det så jag skiter i att bada nuförtiden. Annars under vinterhalvåret brukar jag bada en gång om dagen, ibland två. Men det var på den gamla goda tiden då jag bodde i min lilla lägenhet.
Min man står ute och skruvar plank. Jag har ju beställt ett jättestaket mittt på tomten så jag ska kunna ha koll på småskitarna. Jag vr precis ute och gav honom kanelbulle och kaffe. Vilken underbar fru jag är. Saken är den att om han inte köpt kanelbullar i morse på bageriet så hade han fått en torr macka istället..
Jag känner mig lite öm i halsen. Inte bra. Gillar inte att vara förkyld. Jag blir så mycket fulare än vanligt. Kanske lite tjockare också. Örk.
Nu kommer nog regnet när som. Bara för att jag inte ska få mitt staket. Nästa helg ska jag nog få mina skjutdörrar uppsatta. Kommer att bli kanon med all plats i hallen.

Inga kommentarer: