onsdag, maj 30, 2007

Sjukt barn.

Melvin är genomförkyld och får stanna hemma idag. Jag börjar sent och får avlösning vid tre i eftermiddag. På det sättet sparar vi lite pengar. Bra jobb jag har fått! Han ligger och myser vid tv:n. Jag har ett riktigt stort berg av stryktvätt att ta hand om idag men det ska jag nog hinna med.
I går grillade vi fläskfilé och hade tzatziki med klyftade nypotatisar till. En klassiker som passar när som helst. Lite lite rabarberpaj unnade jag mig också. Den smakade precis lika bra som förra sommaren.
På kvällen skulle vi ta oss an rabatten som gud glömt. I den fanns tistlar som var i höjd med mig. Katastrof! Vi ska försöka få bort allt ogräs inom en snar framtid och sen så gräs där också. Vi har verkligen inte tid med en massa rabatter vilket är riktigt synd.
Nu vill Melvin kolla på sina sidor i burken....

Inga kommentarer: