onsdag, juli 04, 2007

Det regnar i Stockholm idag.

Igår åkte jag ett så kallat multat tågsätt för första gången. Bistron i lilla sättet hade jag. De sätter ihop två sätt så det blir ett jätte långt tåg. Smart nu inför semestern. Jag hade nästan inget att göra, de flesta var väl bokade på stora tåget.
Idag åker jag likadant, hoppas på lite mer att göra då. Annars blir 4,5 h lätt hur lång tid som helst.
Melvin är jätteförkyld men eftersom alla andra skickar iväg sina ungar på dagis så gör vi likadant. Förr hade vi alltid honom hemma men det är slut med det nu. Ingen feber och lagomt med snor, ja då får han gå.
Vår nya familjemedlem verkar trivas bra. När man sitter vid datorn hemma kravlar han upp på sin lilla torra plätt och kollar in vad man gör. Han älskar att sola sig så vi har lampan på till honom så fort vi är hemma. det är bra för deras matsmältning och även skalet mår bra av torka i bland. Har jag läst.
Usch, jag har glömt att planera middag till ikväll. Jag kommer hem lagom till middagslagningen och har ingen aning om vad som finns hemma som går fort. Allt ligger väl i frysen. Kycklingfile går väl snabbt att tina...?

Inga kommentarer: