torsdag, december 25, 2008

Nu är det över..

Vi sitter i varsin ände av soffan och julmyser, jag och maken. Han läser i sin nya julklappsbok med julklappstofflor på sina fötter. Jag sitter i min hörna och pillar lite med datorn samtidigt som jag småler lite åt Shrek som sänds nu. I går kom min syrra hit på förmiddagen och firade med oss. Vi åt Ris a la Malta som hon beställt som jullunch. Sen blev det paketöppning. Den började med att hon hade problem med en utav Melvins julklappar ute i bilen, om jag ville vara så snäll att följa med och titta. I bagageutrymmet stod en hiskeligt stor grej övertäckt med filt. Tänkte väl inte så mycket på det utan hennes bilar är normalt fyllda med diverse skit. Jag drog undan filten och väntade mig en massa bråte och Melles klapp men istället var min julklapp där, en crosstrainer som man kan steppa lite på om man önskar bli lite fitare. Kanon, passar en julgris som jag bra! Melvin fick massor leksaker, Ludvig en fin samlarbil (very lekbar) maken god whiskey och ännu senare hemma hos Farbror Magnus fick vi ännu mer fina julklappar, kanske lite för många... Där fick vi även god julmat och ganska avslappnad stämning trots två trötta bebisar som blev lite gnälliga. Vi åkte hem tidigt i vanlig ordning och på så sätt fick vi julmysa lite ensamma innan det var dags att säga farväl till julen för den här gången och knoppa in. Idag var vi iväg en sväng och fick tag i skidbyxor till mig, kan behövas till den stundande semestern. Jag kan inte fatta att vi inte ska till Florida. Jag på skidsemester!? Örk. Fast här finns andra som är intresserade..tydligen. Vi har också hunnit njuta av en promenad i solen, hela familjen var med. Vi har det väldigt ledigtt och mysigt just nu...

Inga kommentarer: