fredag, mars 27, 2009

pust...

Jag blev faktiskt riktigt sjuk igår. Min man fick komma hem och ta hand om våra små. Själv låg jag i sängen hela dagen och led av fruktansvärda kramper i magen. På kvällen var jag bra igen men lite svag. Idag är jag helt återställd. Vet inte vad jag drabbades av, matförgiftning eller kanske ännu en magsjuka?Melvin är på dagis och lillebror tar sin tupplur ute i vagnen. Vi ska på promenad efter lunch. Hämta min uniform på ICA. Jag ska börja jobba nästa helg ju. Det ska bli spännande. Jag får nog ta dubbla postafen! Det var ju ett tag sedan man var ute och åkte. Överliggningarna i Stockholm är bortplockade. Både bra och dåligt. Bra är att vi kommer hem samma dag igen men arbetspassen är längre så det blir ju inte middag och busa med barnen när man kommer hem. det blir snarare rester och godnatt. Om jag inte börjat väldigt tidigt typ 4 men vem är människa efter jobbet då?? Annars ligger vi i Norrköping. Hur kul är det? Jag vet, jag har pluggat där en gång i tiden. Stockholm gav mig också chansen att träffa Anna titt som tätt och det är klart den saken jag kommer sakna mest. Nu blir det väl på semestern och vid vissa högtider igen. Jag kommer endast jobba helger nu. Inte förräns till hösten börjar jag heltid igen. Jag såg på mitt lönebesked att jag fått höjd lön igen. Jag kommer aldrig att kunna lämna SJ om de ska hålla på så där hela tiden. Jag hade ju egentligen lite planer på att kolla runt på annat men nu vet jag ju inte....Man kan tycka att pengar inte är allt. Man ska ju trivas också, fast vi har ju en del utgifter på huset..gör själv matten.
Nu har lillplutten vaknat. Han är för härlig. Sitter och snackar för sig själv på sin lekmatta. superglad. Han ska få lunch nu. Undrar om vi hinner med både kissa hunden och åka och handla jord. Annars kan vi ta jorde med Melle sen. Han är glad för att hjälpa till.

Inga kommentarer: