torsdag, maj 28, 2009

2 datorer-ett modem=tårar

Min Melvin har suttit och spelat spel på vår stationära dator en dryg timma, han blev ledsen när jag sa att jag behövde modemet och då insåg jag att vi skulle behöva någon slags d link eller något annat bra som gör att vi kan surfa samtidigt. han börjar ju tycka att det är kul med datorn och när Ludde sover middag är det perfekt att sitta vi varsin en liten stund. Nu hann jag träna lite i stället. Jag fick dessutom igång en maskin tvätt så det var kanske bra att jag inte fick tillgång till nätet.
Igår avbröt jag min ansökan till en tjänst jag sökt. Jag hade gått igenom en del steg och test inom rekryteringsprocessen men när jag tänkte efter så kunde jag inte tagit jobbet, om jag nu skulle fått det dvs, det får jag aldrig reda på. Det känns knäppt för jag kunde sett mig själv jobba där ett par år, nära hemmet och inga överliggningar, dock nattarbete. OB som är så fint på lönebeskedet men utbildningen var lång och diger och hade också inneburit att en nyinskolad Ludde skulle fått gå alldeles för långa dagar under en längre period. det är inte rättvist i början av sin dagiskarriär. Så fick det bli. Beslutet känns bra men inte att jag inte kommer någonstans här i livet.
Nu skall jag fixa lunch till mina små darlings.

Inga kommentarer: