fredag, maj 01, 2009

Inspiration och picknick!

Vi åkte till Beddinge Strand på liten picknick idag. Alla var med, ungarna, gubben och hunden. Jag hade stekt pannkisar på morgonen eftersom jag vet att Melle uppskattar det. Det var lite kallt i vinden där nere men vi lyckades hitta ett litet buskage som värmde oss. Rätt så ordentligt varma blev vi faktiskt. Där satt vi med vår fika medans Tim sprang omkring vind för våg, än var han och badade än var han och snackade med byborna. När vi tyckte att vi varit där länge nog så åkte vi till Smygehuk och köpte glass. Melvin världens största mjukglass och maken valde ett par favortikulor, fast Melle var smart och lurade av honom hans glass rätt snabbt. När de ätit upp sina glassar (ståndaktig som jag är lät jag bli) fortsatte vi till Fridas gård i Haglösa. Hon hade en liten liten butik med mycket mycket grejer i. Jag köpte ett litet schablonset i miniatyr. I plåt. Mycket smart utformat. Jag skall ta ett foto på det med mobilen vid tillfälle. bokstäverna A-Z + ett & ingick. Bara det köpet fick mig så inspirerad till lite snickeripyssel att jag måste prova på redan imorgon. Att göra verklighet av mina ideér alltså. Fast först är det städning som gäller. Vi skall kasta. Mycket. Maken har ett släp som står och väntar på att bli fyllt. Allt från trädgårdsavfall till gamla kläder skall med. Jag tänker verkligen ta i vad det gäller rensning. Fast vi har ju tillgång till släp nästan när vi vill så jag behöver ju inte ta i så jag kräker. Måste ju hinna med att snickra lite också....

Inga kommentarer: