måndag, maj 11, 2009

Jobbehelg!

Bookmakern som vi åt i fredags var ljuvlig. Denna gång var den inte så stark i smaken som förra. Vi satt vid köksbordet i två timmar! Det var helt underbart att bara sitta där och snacka blaj utan barn som störde. Kändes som en dejt. Ska vi helt klart göra om, laga mat när ungarna lagt sig alltså..
Just nu står min man i garaget och sågar till formen som vi skall gjuta en betongbänkskiva av. En utebänkskiva med hål för grill (barnsäkert) och ett annat hål för en liten rostfri vask att skölja grönsaker i (från landet såklart). Stommen kommer att göras i trä och jag har önskat mig krokar och avställningshylla undertill. Hoppas att allt går bra. Vidare tänkte vi gjuta lite större betongkrukor att ha på däcket och jag skulle kunna tänka mig fler fågelbad...vi får se hur långt vi kommer.
I kväll tog jag Tim på liten promenad. Mätte den till ca 6,5 km. Ungefär hälften av den sprang jag. Jag är nöjd. 3 km är kanske ingen sträcka att skryta om men jag är glad att jag orkar. Känner att konditionen är mycket bättre nu och bättre blir den. Längtar redan till imorgon kväll så jag får gå ut och njuta av rapsfält och solnedgång. Ännu mer längtar jag efter min promenadmentor som är i Stockholm hela veckan. Milen tar jag inte själv, det gör jag bara inte! Eller...
I helgen jobbade jag. I går tog jag en promenad i Norrköping istället för att ta in på vårt hotell. Vi har fina hotellrum om våra raster är långa. Jag gick upp till mitt gamla elevhem och förbi min skola. Även köket där 90 % av utbildningen utfördes. Norrköping är en fin stad. Det är bara så konstigt folk som bor där. Jag utvecklar inte det. Nu har jag en kelsjuk kisse på tangenterna...

Inga kommentarer: