fredag, maj 08, 2009

Syjunta, finns det en sån?

Jag njuter av tystnaden. Här är så tyst hemma att jag nästan får ont i huvudet. Ludde sover, Melle är på dagis. Jag dricker kaffe. Med minimjölk. Örk.
Igår tog vi milen igen, jag och Lynnsan. Vi sprang en bit. Vi uppskattade att det var 4 km. Nyfikna som vi var så tog vi bilen och mätte sträckan när vi kom hem. 3.9. Inte dåligt uppskattat. Jag körde hela rundan hem sedan, vi tog oss knappt fram över den leriga kostigen men över gräsplanen och på cykelstigen gick det bra igen. Vi skrattade så vi höll på att kissa ner oss. 160 spänn kostade oss den resan, det var det värt! Statoils biltvätt fixade bilen åt mig.
Idag skall vi hem till Petra och fika, Melvin skall stanna kvar för Albin ville att han skulle sova över. Då blir vi bara en liten familj ikväll. Tänkte att jag och maken kunde äta bookmaker efter Ludde gått och lagt sig. Det var så längesedan vi åt det så jag har nästan glömt ingredienserna. det gör inget. Bara det blir gott. Imorgon jobbar jag igen. Det blir många timmar denna månaden. 25 % skall det bli men det kommer att landa på långt över. vilket är bra för då behöver jag inte plocka ut så mycket mammadagar. Bra att ha till jul och vidare.
Jag vill sy! Meningen var att vi skulle ha den till lite raksömmar och så. Typ sy upp lite gardiner eller ett par brallor men när jag surfat runt lite så blir man så himla sugen på att sy något roligare än så. Melle undrade om jag skulle kunna sy en tröja åt honom. Jag skrattade men ärligt talat hade det varit skitkul att kunna. Men jag tror inte att det blir något, mina hobbyverksamheter brukar inte hålla i sig särskillt länge då jag lätt ger upp om jag misslyckas..Tyvärr. Jag är lite looser på det viset.

Inga kommentarer: