lördag, juni 20, 2009

visk visk..

Hjälp vilken förkylning jag fått. Mår inte speciellt dåligt utan är väldigt hes och har inget smaksinne. Ludde är också superförkyld, Melles är på väg att försvinna.
Har varit på jobb idag, har fått åka tåg med bra folk och ingen har skällt på mig idag. I Norrköping hade jag 3 timmar som jag slog ihjäl genom att ligga nerbäddad i min säng på hotellet. Det är röd dag och jag antog att hela stan skulle vara fimpad. Dessutom beövde jag kurera mig ordentligt.
Midsommarafton är väl inte så mycket att orda om. Vi firade ensam sånär som ett litet besök av min syrra som passade på att komma när grillen startades. På den slängdes ett par ryggbiffar medan potatisen fick sin gyllene färg inne i ugnen. Sallad till detta och så även citronaioli. Jag passade även på att göra en liten sats aioli till syrran som hon tog med sig till den bjudning hon skulle till. efterrättten tog vi lite senare på kvällen och det var precis att förkylningen inte tagit mitt smaksinne ännu. Jag hade gjort sådan här lime/vaniljgrädde till som jag alltid gör till midsommargubbarna. Jag kom på att sedan jag började göra den här grädden så har det kommit ett litet hjälpmedel ute i kyldiskarna så igår vispade jag lite grädde (hårt) hade i en burk med kesella vanilj och massor av rivet limeskal och saften av densamme. I vanlig ordning vansinnigt gott till de röda gubbarna. Tycker jag ni skall testa en kväll. Jag saknade en aning sötma så jag pudrade även i lite extra vaniljsocker. Mums!

Inga kommentarer: