måndag, juli 27, 2009

det ska va husvagn..

Gubben har gjutit en kruka i betong, den blev inte så lång som vi tänkt oss så den får stå mellan garageportarna på framsidan i stället för på däcket som det var tänkt. Fast den passar skitbra där den står nu. Lägger ut foto när vi planterat något tjusigt i den. En längre och lägre gjuts just nu hemma hos gubbens bror så den formen åker till vellinge när deras är klar. Perfekt!
Melvin sov hos sin moster i natt. Det var verkligen på tiden. Melle hade haft det precis så bra som jag tänkt mig, de hade varit på små äventyr här och där till sena kvällen och till sist avslutat med lite hamburgare hemma. Bland annat åkte de till en vän i Svedala och Melle fick hjälpa att köra modelplan! I morse fick han frukost i sängen samtidigt som han tittade på en film. Var skall man inte bli bortskämd om inte hos sin moster..
Petra och hennes familj var här och lämnade nycklar till sitt hus för en liten stund sedan, de skall på semester en vecka och jag passar växter och kattor. Till semestern hade de hyrt en husvagn som inte liknade någonting alls. Men ändå så mös jag lite när jag såg deras ekipage. Med stort hus att renovera så kommer vi just nu inte någonstans. Jag vill ändå inte göra någon stor resa med små barn. Vi har börjat fundera så smått på att skaffa husvagn dessa småbarnsår. Det var inte längesedan jag skrattade åt familjer som åkte på husvagnssemester men jag har sett hur bra vänner till oss har det när de ger sig iväg. Så kommer vi iväg några veckor om året. Jag tror att det kan bli bra. Våra drömsemestrar i USA kommer tids nog. Just nu får man nöja sig med det lilla. Att vakna nära havskanten en tidig morgon och gå en skön runda med hunden behöver inte bli så fel...

Inga kommentarer: