lördag, juli 25, 2009

Måttproblem i sängen.

Efter 4 ½ timmes shopping igår så kom jag hem med ett linne och ett par shorts varav linnet skall tillbaka för hur snyggt det än var så satt det inte så bra på mig. Min man fick en sportig cardigan från Esprit som satt som en smäck på honom. Mina barn fick...INGENTING!! Inte en pinal. Jo fan, Ludde fick ett par rea strumpor. Åhléns hade jättebra rea, mellan 30-50% på reapriset. Jag köpte bara trosor. Jag gillar inte alls att shoppa så allt kändes bara som ett tvång. Det är bara när jag går på BR eller typ Lagerhaus som jag känner mig tillfreds med att vara på stan. Senare åkte vi iväg och köpte två nya ssommartäcken till mig och Melle för jag får ju inte rätt på alla mått när jag köpt nya påslakan. Till Melles säng blev de nya täcket bra men till mitt täcke stack utanför påslakanet. Jag läste på täcket längd 210 på påslakanet stod inte måttet men nu hade jag bestämt mig, det här med alla mått skulle utredas. Jag ringde Hemtex och frågade om de hade olika mått på sina sängkläder. Inte i Sverige, alla är 210. Jaha jag står här med tumstock och mäter våra senaste från er och de är knappt 200. Jag får reklamera säger hon. Det konstiga är att de jag köpte förra året är inte mer än 200 de heller...Hoppas hoppas vi får rätt på alla våra sängtillbehör snart för det är ett jäkla gissel varje gång jag köper nytt av något. Jag skall alltså bara tänka 210 i längd till allt! Det är standardmått. Täckena åker hur som helst tillbaka för de var för varma. Melle säger att han var för varm i natt. Jag har inte hunnit med att testa mitt....
Idag gör vi inget; vi får väl grilla något gott ikväll tycker jag. Kanske köpa en flaska vin och mysa till det. Jag vill sitta ute! Men det blåser ju jämt när vi skall göra det. När man sitter ute dröjer man sig kvar och middagen blir mycket mysigare, barnen springer iväg och leker på gräsmattan medan vi avslutar i lugn och ro..det hade varit skönt ikväll. Nu måste jag duscha innan klockan blir kväll...

Inga kommentarer: