tisdag, juli 21, 2009

semesterfettig!

I morse började Melle tjata om Julian direkt. Han ringde honom själv och frågade om de kunde leka och det gick bra. Själv körde jag till Skåneplantor och handlade lite blomster. Skönt var det att vara lite för sig själv. På vägen hem körde jag in om Toftanäs och besökte ett par butiker där. Vi bjöd in Julian och hans föräldrar på grillning så jag passade på att handla det som behövdes på Coop där. Som jag har fläskat på mig den senaste tiden. En envis benhinneinflammation och halsinfektion som toppade det gör att att jag inte rört mig på snart fem veckor. Och semestertider gör ju att vi äter semestermat och desserter till bäng. I dag blev det alltså kladdkaka till efterrätt. Vet ni hur mycket socker min kladdkaka innehåller. tre deciliter!! Bara det borde göra mig äcklad av att äta den....Snart dags för en kur igen, det får mig in på det "rätta" tänket igen.
Idag har Melvin fått nya presenter igen. Två filmer och ett par shorts med nya superhjälteidolen Ben 10 på. Han blev förstås superglad och jag med.....jag älskar att ge honom saker. Jag tror att jag är beroende av det faktiskt.
I morgon skall vi gjuta betongkrukor!

Inga kommentarer: