torsdag, augusti 13, 2009

Såå nära...

Precis när jag tycker att min lille prins har lärt sig att sova en stund på morgnarna så är det dags för dagisallvar, vi kan ju bara hoppas på att jag får ett bra schema (nu kommer han hör jag!) så att de båda kan få sova ut. Lillebror har varit duktig hittills men de senaste dagarna tycker han att sjusnåret är en bra tid att stiga upp på. Fast sju är bättre än fem.
Har jag berättat om när vi körde hem från Tjörn förra veckan? Meningen var att vi skulle köra inom Göteborg så Melle skulle få kunna åka lite karuseller fast det regnade givetvis bort. Istället lyckades jag övertala min man till ett kort besök i Ullared. Jag har ju inte varit där i vuxen ålder. Och när vi ändå kör förbi...Ja, för det första tappade vi sugen när vi körde av motorvägen och insåg att det var minst ett par mil in till Ullared, jag trodde ju såklart att det var ett par kilometer efter avfarten. Sen tog det en jäkla tid att hitta parkeringsplats. Sen baxade vi ut ungarna och fick tag på en kundvagn för att strax upptäcka KÖN. KÖN som var lika lång som vägen till Ullared. Vi fick ju vända såklart. Att jag inte tagit upp datorn på lunchhaket och kollat upp det där innan, så knäpp när jag hade tillgång till det. Vi gick omkring i ett par skobutiker i stället för att senare baxa in ungarna i bilen igen. Fast när jag var på toa vid KÖN såg jag att de släppte in rätt stora folkmassemängder i stöten. Men köa med barnen det gick ju bara inte. Gissa om jag var besviken när vi åkte därifrån. Jag hade till och med börjat göra upp lite bluffplaner för att kunna tränga mig före alla andra. Knappt lågt! Fast lite kul och desperat!

Inga kommentarer: