torsdag, oktober 01, 2009

Pandora

Jag lagade lasagne som födelsedagsmiddag igår. Den var jättegod och min syrra blev glad för den jätteportion som fick följa med henne hem. Till efterrätten vankades det presenter! Fast när vi höll på att duka fram kaffet så skulle Ludde först stjäla hela showen genom att klättra upp på Melvins lilla stol och ramla med en. Blodet sprutade från munne och innan vi fick sköljt av och kollat upp var skadan var så blev man lite skärrad. inte jag så mycket men min man och syster. Jag är väldigt lugn med Ludde, annat var det med Melvin. Han var i och för sig så lugn att han aldrig slog sig. Ludde å andra sidan kommer nog att bryta både armar och ben innan han blir 5. Tillbaks till gårdagen: det var den här strängen upptill som blivit mosad. Han somnade strax efter. Tänderna ska vi kolla upp imorgon. Sen han somnat kunde födelsedagsfirandet fortsätta. Jag fick många presenter. Klämmor till håret, strumpor (som tur var), en fin trädgårdsbok, stickad långkofta och mycket mer. Till sist fick jag ett Pandoraarmband som jag önskat mig så länge. Tre berlocker hängde där i , mina barns stjärntecken och en rosa glaspärla. Idag uppdaterade jag med en giraff!
Idag har jag haft den där skittidiga turen igen. Lämna sängen vid tre är fan inte roligt...Nu borde jag klart ligga för längesedan men jag känner mig inte så trött som jag borde. Kan nämna att Annika Lantz satt och pratade med en kollega i min bistro idag. Hon var en kortis, jag trodde faktiskt att hon var en långis.

Inga kommentarer: