tisdag, november 10, 2009

Arbetsbefriad.

Nästa gång jag ska jobba är november nästan slut. I december jobbar jag inte mer än sju dagar sen blir det semester. Det är jobbigt att vara anställd på SJ...Jag får vara kaxig när jag kan, det kan visst vara riktigt slitigt att gå på tågen. Jag läste någonstans att de vill att vi ska jobba mer än varannan helg. Det är jag inte sugen på. Imorgon ska jag sitta på sjukan hela dagen, jag skall skrivas in inför operationen på torsdag. Kan inte förstå att det skall ta en hel dag. Det står på kallelsen att det är bra om man har något läs- och ätbart med sig . Jaja, hur som helst ska det bli skönt att bli av med t u m ö r e n. Det är ett läskigt ord men jag är glad så länge det står godartad framför.
Lillkotten har redan tagit sig en vila. Han är uppe fem varje morgon nu. Kul. Speciellt när man kommer hem vid tolv. Idag är vi lediga. Melvin måste förmodligen till vårdcentralen. Han har ont under armhålan, har väl hostat sönder något. Tim körde vi iväg med igår, efter en massa kräk och diarré tyckte vi det var dags. Han hade en elak bakterie i magen som vi nu medicinerar honom emot. Han verkar redan bättre. Det skall också lagas extra god mat åt honom i fem dagar. Lyxlabbe!

Inga kommentarer: