söndag, november 22, 2009

Min modiga lilla pojk!

Lille Melvin vad duktig du var! Jag kan inte fatta att han tog den. Han har varit superrädd för nålar i över två år men igår tog han alltså sprutan tillsammans med mig. Vi körde genast iväg till BR, Mobilia för att belöna honom. Han valde direkt ut en flygande dinousaurie han sett vid ett annat tillfälle. Snabbt och lätt! Sen gick vi vidare för att köpa presenter åt min brorsa som fyller år idag. Det blev en enkel match även det. Inne på Wedins såg jag en astuff tygkasse från Ed Hardy som jag blev förälskad i. Jag använder redan tygkassar men de kostar 10 kronor och kommer från Systrarna Grene. Jag har även en gratisvariant från BB. Dessa kostar 399;- men eventuellt skulle den kanske kunna vara värd det faktiskt....eller nää...eller..?!
Idag ska vi på kalas, skönt att liva upp en tråkig, regnig söndag med en liten
familjesammankomst. Annars har det väl inte hänt så mycket i helgen, jo igår fixade vi fint på kontoret/tim´s rum. Han var ju dålig härförleden och la ett par presenter på heltäckningsmattan. Den odören spred sig som en pest genom hela hemmet och vi insåg att vi behöve göra något drastiskt. Mattan som legat där i 30 år åkte ut och in med en jätteful teracottafärgad plastmatta. Det blir bra. Någon gång i framtiden ska ju kontoret bli en del av ett badrum så vi vill absolut inte lägga ner för mycket energi därinne. Tim verkar trivas mycket bättre nu. Vi möblerade om och han fick en lugn hörna till sig och sin bia. Jag är sjukskriven en vecka till och jag har kommit underfund med att jag har lite att ta tag i. Borde försöka göra mig av med lite babygrejer såsom vagn, säng och annat. Det blir att lägga in på Blocket. Skulle vara skönt att tömma ur allt sådant nu. Betyder det att det inte blir fler ungar här hemma nu då..? Jag tror faktiskt det. Vi får se.

Inga kommentarer: