måndag, december 14, 2009

Granen är här!

Såklart blev Ullared succé, det var väl ingen som trodde något annat. Jag blev så tagen av allt så Petra fick leda mig ut ur butiken i halvlek och ge mig något att äta. Där var mycket människor, nästan redan från början. Vi kom väl en halvtimme efter de öppnat. Det enda vi köade till var faktiskt när man skulle ta sig igenom butiken med sin kundvagn. Det blev rätt trångt. Min vagn stod på ett ställe för det mesta. Jag handlade för min budget så när som på 2 hundralappar under...Det var rätt så mycket. Min man satte in lite mat och bensinpengar på mitt konto när han såg att det gapade tomt...Jag tror minsann att jag fått gubben lite intresserad också. Det kan nog bli en vända till våren, bara han och jag...Eller så blir det Petra och jag.
Igår köpte vi julgran. Tidigare än så har vi aldrig köpt den men nu är den här. Klädd och klar. Vi åkte och skulle hugga själv men det har blivit moderniserat tydligen så allt vi behövde göra var att peka så kom det en kille med sin motorsåg. Efteråt bjöd de på kaffe, saft och pepparkaka i stallet. Det blir dit nästa år igen, då lite varmare klädda. Vi hade kunnat välja hur länge som helst för Melvin hade skitkul när han sprang och gömde sig bland grannarna. Det är inte världens finaste men den hade vi förra året så vi får vara nöjda. Något julgodis har jag inte kokt men det känns lite tidigt. Behöver inte göra hur mycket som helst eftersom vi kommer att vara ensamma i år.
Förkyld är jag, dock inte så farligt. Ludde också, inte heller han är döende...Lite snor får man väl stå ut med när det är vinter. När vi körde till dagis i morse så snöade det en aning. Mysigt!

Inga kommentarer: