onsdag, mars 03, 2010

ändrat schema

Jag kollade så att mina turer stämde tidigare idag. De ändrar stup i kvarten så det är bäst det. De hade ändrat min återresa på fredag så att istället för att åka hem sen eftermiddag (bara det är skitkass) så skulle jag få åka hem sen kväll istället. Jag var tvungen att ringa och beklaga mig och eftersom de inte hittade någon ny tur så fick jag välja mellan att sitta reserv eller vara ledig. Gissa. Så nu har jag två lediga dagar framför mig vilket passar bra eftersom Ludde är sjuk. Hosta, feber och snor. Så slipper Jörgen vabba igen. Imorgon skall han förresten begrava sin mor. Tråkigt. Men skönt att han kan släppa det sen. Bara lite städ kvar.
Min kålpudding blev supergod. Ludde ville inte smaka men det är bara för att han inte har sin aptit. Melvin grät. Maken tog 2 gånger. Jag med. Vi har massor över!
Om vädret imorgon blir som det var idag måste jag ta ut Ludde. Vi har inte varit ute en sekund idag. Jag tog en rejäl runda med hunden nu ikväll och det var riktigt skönt. Melvin får gå på dagis så han får leka av sig lite. Det enda som är riktigt negativt med solen är att man ser att jag missade när fönsterputsaren var här senast...

Inga kommentarer: