onsdag, april 14, 2010

En vårdag i trädgården

Som vi har myst idag! Melvin och jag har sått lite fröer som vi hittade ,vi får väl se huruvida de gror eller ej de var nämligen från förra året. Annars har vi varit ute större delen av vår lediga dag. Melle blir lätt rastlös när han är hemma från dagis har jag märkt, hoppas han förstår att jag bara vill hans bästa..
Till middag hade vi en köttgryta som jag gjorde i helgen, den hade stått till sig och var jättegod idag. Så slapp jag laga middag också. Konstigt nog har vi inte hunnit med att inviga grillen i år men jag hoppas det är på gång snart. I lördags fick vi grillat hos Hugo och hans föräldrar. Det är en kompis till Melvin som bor längre ner på gatan. Det blev spontant påkommet men det funkade bra för vår del. Det enda som inte funkade var Ludde. Han var asbusig och visade sig från sin sämsta sida. Han drog ner grejer och klättrade omkring som en vilde. Vi var nära att gå hem vid flera tillfällen för det blev aldrig avslappnat utan allting handlade om att ha koll på honom. Droppen blev när han varit tyst en stund och jag gick och kollade varför: All pringels han hällt ut på soffan skulle nu ner i röret igen...ja vi bad om ursäkt och gick. Han är skitjobbig, så är det bara. Hade vi fått honom innan Melvin så hade vi nog bara haft ett barn...

Inga kommentarer: