tisdag, april 27, 2010

I alvesta denna kväll.

Jag var ju ledig i helgen och vi passade på att vara lite sociala (vi är kassa på det) med Melvins polare Julian och hans föräldrar Ankie&Robban. Vi premiärgrillade och det var ljuvligt gott! Vi gjorde testade nytt potatisrecept som jag hittat i sydsvenskans söndagsbilaga för en tid sedan: kraschade potatisar, rekommenderas varmt. Till det grillade vi fläskytterfilé (skitbra grillkött) och köpt bearnaise från lohmans en hot variant (supertrevlig)sallad och till efterrätt glass och lördagsgodis. Det blev bra och jag behövde inte slita i köket. Annars brukar jag ju göra allt när från sås till att göra efterrätt men ibland är det skönt att bara grilla och chilla med sin lilla fördrink. Jag tror jag skall köra lite mer på den stilen denna sommaren, köpa bra färdiga produkter. Och glass är väl bra? Vem tycker inte om en god glass till en kopp kaffe? Så får det bli, fast inte kommer jag sluta göra rabarberpaj, då blir det ramaskri...
Söndagen spenderade jag och barnen hos Petra, det var fint väder och vi tog oss en promenad allihop. Petra bjöd på lasagne och till sist fick vi lov att åka hem. Igår var jag ledig och jag var hemma och var irriterad på barnen. Vet inte varför men jag upplevde dem som extremt jobbiga. Lynn kom och räddade mig genom att bjuda sig själv på en kopp kaffe med nybakad kanelbulle. Sen kom farfar och bjöd sig på middag Han sa att Tim skulle få åka med honom hem så han fick lite semester. Så imorse fick jag ju köra och hämta Sally som fick hålla mig sällskap på Petersrorundan.
Imorse ringde de från jobb och erbjöd mig att få byta tur, från Falun, dryg och lång till triangeln som är kanon. Man slutar supertidigt dag två....Halv tio i stället för fem...
NU sitter jag i Alvesta och väntar på det tåg som skall transportera mig hem, det är sent på grund av växelfel....

Inga kommentarer: