onsdag, juni 30, 2010

Sjuk mitt i sommaren..

Jag verkar vara sjuk. Har taggtråd i halsen och frossa till bäng. Tog en Ipren för en timme sedan så nu börjar allt återgå till det normala men jag hade tänkt mig att ha en tvätt och städdag och det orkar jag verkligen inte. Hela min kropp värker dessutom. Vi får ha en softisdag, jag och mina småprinsar.
Jag måste berätta hur det gick på midsommarafton, vi var ju bjudna på Gardenparty hos Dan och Lynn. Poolen var öppen och jaccuzin uppvärmd till 40°. Vi tänkte på hur vi skulle hålla vilden borta från dessa vattenhål men med facit i hand så hade vi inte alls behövt oroa oss. Ett par puffar på honom sen låg han där och guppade hur fint som helst. Pappa fick förstås vara med men med flytväst på så kunde han ligga där själv (med hela festens gäster som badvakter). Det gillade han dock inte alltför mycket eftersom man flyter på rygg i en sådan. Han lever i alla fall. Melvin var som en säl och var i hur mycket som helst. Min man har länge velat gräva pool åt vår familj och efter denna midsommarafton är det bestämt att till nästa år blir det en...
På lördagen blev vi spontant inbjudna på hamburgergrillning hos Pia & Niklas, Melles polares föräldrar. Våra barn var supersnälla och förvånansvärt nog vakna till vi gick hem. Söndagen, måndagen och tisdagen har gått åt till att ha det urskönt på stranden..Känns skönt att återgå till jobbet efter det sämsta semestervalet någonsin och kunna komma tillbaka utvilad och solkysst!

Inga kommentarer: