lördag, juli 17, 2010

Barnen och jag.

Jag är fri och hade egentligen tänkt att vi skulle göra något speciellt den här helgen eftersom Jörgen påbörjade sin semester igår. Jag jobbar också mer än vanligt och behöver lite trevligheter när jag är ledig. Det blev inte alls så, gubben lovade bort sig till en bekant och skall hjälpa denne med att bygga uterum. Hela helgen. Även sova borta. Vi får lov att göra något mys på måndag i stället, jag börjar vid sex på kvällen så det ska nog hinnas med.
Vi grillade igår, något vi inte gjort på väldigt länge. Jag gjorde rödbetor i ugnen, bara salt och olja. Så gott! Jag tog inga potatisar, bara betor mycket sallad och en stor härlig röd ryggbiff. Creme fraiche med chili och paprika är jättegott att använda som den är så det fick funka som sås. Allt var himmelskt gott. Utom glassen som vi hade till efterrätt. Något från Carte Dor som var alldeles för sött.
trädgårdsarbetet släpar efter rätt så rejält, jag har ingen lust alls att rensa ogräs när det är så här hett men igår fick vi ändå rensat en del. Helt spontant. Jag hade varit ute med hunden på sista rundan och när jag kom hem var maken ute i trädgården och vattnade. vi fick tag i vars ett par handskar och började riva och gräva på ett ställe och vips så hade vi hunnit med en hel rabatt, tog nog inte mer än tjugo minuter. Vi jobbar bäst tillsammans i trädgården, jag får ingen inspiration utan honom..
Vad det stormar!! Blir det något oväder idag?!

Inga kommentarer: