tisdag, september 14, 2010

Jag, ett måndagsexemplar..

Jag har legat helt däckad i två dagar; 40° feber och äckligt ont i halsen. Redan i dag känns det mycket bättre, utan ett besök hos doktorn. Tänk vad kroppen kan! Sitter just nu och sörplar i mig en kopp thé, på riktiga blad i en sil. Det var längesedan, de gör ju så gott påsthé nu för tiden..
Undrar också om mina barn har vad de behöver i jackväg för denna årstiden, tror inte det faktiskt. Lyckas min syrra byta dragkedja på Melle splitternya jacka så har han en bra, Ludde får vi nog shoppa lite till. Vi köpte nya skor till Melvin förra veckan, ett par superfina Timberland med Goretex som han själv valde ut..Till vintern tänker jag köpa fodrade gummistövlar till dem båda för det verkar vara det enda som helt står emot den skånska blöta snön..
I helgen var vi ju barnfria, Jörgen tog upp källargolvet med hjälp av sin snälla bror för jag hade ju blivit besatt av den där "muggdoften". Jag vill inte att mina barn ska bli de där barnen som alltid luktar mögel i kläderna. Med facit i hand så var det rätt gjort för nu när golvet är uppe ligger reglarna kvar, nergjutna i betong och luktar apa...Örk. Till nästa vecka måste han ha fått upp dem ( det verkar jäkligt svårt) för då kommer det en betongbil hit och gjuter det nya luktfria golvet...skönt. Sen kan det få stå så ett tag. Det bryr jag mig inte alls om. Vi skulle egentligen köpt ett nytt kök nu men sköt på det för källarens skull. Men snart blir det kök alltså! Hoppas syrran tar dem medan vi åker och planerar hur det ska se ut...det ska bli superkul!!
Innan jag hann bli sjuk så blev det faktiskt ett restaurangbesök på Millenium i Höllviken, fast det blev lite kort för min mage hade ju inte fått mat på elva dagar. Det var kanske lite taskigt att mata den med oxfilé då...Med lite magknip åkte vi hem och såg en film som vi båda somnade till..

Inga kommentarer: